15 de des. 2012

Dia 3. Tongariro Alpine Crossing (53 km)

Buff! Quin desastre de truita la d’ahir a la nit, la paella de l’autocaravana és horrible, però al menys el gas funciona.

Ens llevem molt d’hora (5:30h de la matinada!), fem un contundent esmorzar i carreguem les motxilles amb totes les coses de valor, perquè tant a la guia com uns companys del DOC ens comenten que al pàrquing on comença el Tongariro Alpine Crossing és usual que hi hagi robatoris a les furgonetes, i sobretot si són de lloguer. Així que ull!

Bé, comencem a caminar a les 7:00h del matí. Prenem el camí que voreja el Mangatepopo Stream fins arribar als Soda Springs, fins al moment era planer, però a partir d’aquí pica molt amunt. Sort que aquests neozelandesos ho tenen tot molt ben muntat, el camí esta condicionat amb escales i passarel·les de fusta.                                                                                                                                                        Passet a passet arribem al South Crater, una immensa esplanada des on hi ha unes vistes del Mt. Ngauruhoe espectaculars! Fins i tot es pot distingir una petita fumarola! A partir d’aquí, enfilem la segona i última pujada (més complicada que la primera) fins al Red Crater, el punt més alt del crossing 1886m i a partir del qual el camí esta tallat degut a les últimes activitats volcàniques al Te Mari. Des d’allà, només baixant uns metres per una sorrosa pendent tenim unes fantàstiques vistes dels EmeraldLakes i del Blue Lake. La suada fins aquí paga la pena de debò!!

Després de fer un mos bocabadats amb el passatge desfem el camí de tornada al pàrking. Completem els 16-17 km i 800 m de desnivell positiu en 5h 30min. Quina gana!!!

Avui ens prendrem l’hora de dinar amb calma, cuinem uns estupendus macarrons per recuperar forces. Ben dinat anem cap a WhakapapaVillage on tenim localitzades un parell d’excursions. Ens decidim a fer la SilicaRapids, una caminada “circular” que a la pràctica resulta ser d’anada i tornada... buff, dues horetes més abans d'acabar el dia!

Finalment i rebentats com mai, tonem al DOC on hem passar la nit anterior. Estrenem la dutxa de la campervan, quin luxe! Fem un parell d’hamburgueses per sopar i abans de les nou en fiquem al llit!